Op het moment dat wij een aanmelding of verwijzing binnen krijgen, zullen wij deze eerst intern bespreken. Wij bekijken dan of er aanvullende informatie nodig is en of de zorgvraag past bij ons behandelaanbod. Je ontvangt uiterlijk twee weken nadat de aanmelding bij ons binnen is gekomen bericht van ons.
Tijdens de intakefase onderzoeken we wat er aan de hand is. Hier komt een (voorlopige) diagnose uit. We beschrijven welke factoren van belang zijn geweest bij het ontstaan van de klachten en maken hiervoor met elkaar een behandelplan. Soms is aanvullende diagnostiek noodzakelijk, in zulke gevallen zullen wij dat spoedig laten weten.
De intake en diagnostiek kan enkele gesprekken in beslag nemen.
Wij werken vanuit het opgestelde behandelplan aan een focus voor jouw behandeling. Om tijdens de behandeling te monitoren hoe het loopt zullen er regelmatig evaluatiemomenten zijn. Hierbij maken we ook gebruik van vragenlijsten.
Wanneer je doelen bereikt zijn, dan ronden we de behandeling af. We evalueren dan nog een laatste keer.
Wij bieden zorg door BIG-geregistreerde hulpverleners en hebben binnen onze organisatie een actief en vooral effectief werkende scholingsbeleid.
Wij hebben oog voor elk persoon met aandacht en respect, wij behandelen iedereen gelijk en maken geen onderscheid tussen de mensen.
Een veilige werkomgeving staat als basis voor een goede behandeling, binnen de therapeutische relaties, collega's onderling, en de digitale veiligheid van onze systemen.
Wij werken aan duurzame behandelresultaten, duurzame relaties met onze collega’s en onze partners in de regio. Wij streven naar een CO2 neutrale onderneming.
Helaas kunnen wij niet iedereen helpen. En soms moeten we een wachttijd hanteren. De wachttijd is de tijd vanaf aanmelding of verwijzing tot aan het intakegesprek. Na de intake start ook de behandeling.
Wij hanteren een maximale wachttijd van 2 maanden. Hierdoor kom je niet zomaar op een lijst te staan, maar weet je waar je aan toe bent. Indien de wachttijd langer is dan 2 maanden hanteren we een aanmeldstop.
Op dit moment hebben wij geen wachtlijst. Helaas kunnen wij niet iedereen helpen. En soms moeten we een wachttijd hanteren. Wij hanteren een maximale wachttijd van 2 maanden. Hierdoor kom je niet zomaar op een lijst te staan, maar weet je waar je aan toe bent. Indien de wachttijd langer is dan 2 maanden hanteren we een aanmeldstop.
De behandeling wordt vergoed vanuit de basiszorg waarvoor iedere Nederlander verzekerd is.
Om voor een vergoeding van de behandeling vanuit de basiszorgverzekering in aanmerking te komen moet er sprake zijn van een psychiatrische stoornis.
Psychiatrie Drachten is minder geschikt wanneer:
Heb je liever dat wij contact met jou opnemen? Dat is geen probleem! Laat je email achter en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.
2023 Psychiatrie Drachten, Alle rechten voorbehouden.
2023 Psychiatrie Drachten