Aanmelden, zo doe je dat

Wanneer je besloten hebt dat je voor je problemen een behandeling wilt aangaan kun je een aanmelding doen. Voor de vergoeding door je zorgverzekeraar is een verwijzing voor specialistische GGZ nodig van een (huis)arts. Afhankelijk van je verzekeraar kun je een vergoeding ontvangen. Neem contact op met je zorgverzekeraar wanneer je niet (zeker) weet of de zorg vergoed wordt.

Pas na de volledige intakeprocedure zal duidelijk worden of je in behandeling komt bij onze instelling. Wij kunnen altijd besluiten dat jouw problematiek niet past bij ons. Als we denken dat je wel behandeling nodig hebt denken we mee waar je elders beter geholpen kan worden.

Indien je er niet voor kiest om de behandeling (deels) te laten betalen door de zorgverzekeraar is een verwijzing niet noodzakelijk. Voor de tarieven verwijzen we je naar de tarievenzoeker van de NZa (ambulant – kwaliteitsstatuut sectie III monodisciplinair). Je kunt je in dit geval dan via hieronder aanmelden.

 

Let op: wij behandelen alleen volwassenen (dus > 18 jaar, wij hanteren geen bovengrens).

wachttijden

Op dit moment hebben wij geen wachttijd

Helaas kunnen wij niet iedereen helpen. En soms moeten we een wachttijd hanteren. De wachttijd is de tijd vanaf aanmelding of verwijzing tot aan het intakegesprek. Na de intake start ook de behandeling.

Wij hanteren een maximale wachttijd van 2 maanden. Hierdoor kom  je niet zomaar op een lijst te staan, maar weet je waar je aan toe bent. Indien de wachttijd langer is dan 2 maanden hanteren we een aanmeldstop.